ВИМОГИ ЩОДО СТРУКТУРИ, ЗМІСТУ Й ОФОРМЛЕННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЇ
•Стислий
виклад матеріалу, максимальна інформативність тексту.
• Відсутність
нагромадження, чіткий порядок у всьому.
• Ретельно структурована інформація.
• Наявність коротких та лаконічних заголовків, маркованих та нумерованих списків.
• Важливу інформацію (наприклад, висновки, визначення, правила тощо) треба подавати великим та виділеним шрифтом і розміщувати в лівому верхньому кутку слайда.
• Другорядну інформацію бажано розміщувати внизу слайда.
• Кожному положенню (ідеї) треба відвести окремий абзац.
• Головну ідею треба викласти в першому рядку абзацу.
• Використовуйте табличні форми подання інформації (діаграми, схеми) для ілюстрації найважливіших фактів, що дасть змогу подати матеріал компактно й наочно.
• Графіка має органічно доповнювати текст.
• Пояснення треба розміщувати якнайближче до ілюстрацій, із якими вони мають з'являтися на екрані одночасно.
• Усю текстову інформацію потрібно ретельно перевірити на відсутність орфографічних, граматичних і стилістичних помилок.
• Ретельно структурована інформація.
• Наявність коротких та лаконічних заголовків, маркованих та нумерованих списків.
• Важливу інформацію (наприклад, висновки, визначення, правила тощо) треба подавати великим та виділеним шрифтом і розміщувати в лівому верхньому кутку слайда.
• Другорядну інформацію бажано розміщувати внизу слайда.
• Кожному положенню (ідеї) треба відвести окремий абзац.
• Головну ідею треба викласти в першому рядку абзацу.
• Використовуйте табличні форми подання інформації (діаграми, схеми) для ілюстрації найважливіших фактів, що дасть змогу подати матеріал компактно й наочно.
• Графіка має органічно доповнювати текст.
• Пояснення треба розміщувати якнайближче до ілюстрацій, із якими вони мають з'являтися на екрані одночасно.
• Усю текстову інформацію потрібно ретельно перевірити на відсутність орфографічних, граматичних і стилістичних помилок.
Вимоги щодо врахування фізіологічних особливостей
людини у сприйнятті кольорів і форм:
• стимулюючі (теплі) кольори сприяють збудженню й діють
як подразники (у порядку спадання інтенсивності впливу: червоний, оранжевий,
жовтий);
• дезінтегруючі (холодні) кольори заспокоюють, викликають сонливий стан (у тому самому порядку: фіолетовий, синій, блакитний, синьо-зелений, зелений);
• нейтральні кольори: світло-рожевий, жовто-зелений, коричневий;
• поєднання двох кольорів — кольору знака і кольору фону — суттєво впливає на зоровий комфорт, причому деякі пари кольорів не тільки стомлюють зір, а й можуть спричинити стрес (наприклад: зелені символи на червоному фоні);
• найкраще поєднання кольорів шрифту і фону: білий на темно-синьому, чорний на білому, жовтий на синьому;
• кольорова схема має бути єдиною для всіх слайдів;
• будь-який фоновий малюнок втомлює очі та знижує ефективність сприйняття інформації;
• чіткі, яскраві малюнки, що швидко змінюються, легко вловлює підсвідомість, вони швидко запам'ятовуються;
• будь-який другорядний об'єкт, що рухається (анімований), знижує якість сприйняття матеріалу, відволікає, порушує динаміку уваги;
• підключення у вигляді фонового супроводу звуків (пісень, мелодій) швидко втомлює, знижує продуктивність навчання.
• дезінтегруючі (холодні) кольори заспокоюють, викликають сонливий стан (у тому самому порядку: фіолетовий, синій, блакитний, синьо-зелений, зелений);
• нейтральні кольори: світло-рожевий, жовто-зелений, коричневий;
• поєднання двох кольорів — кольору знака і кольору фону — суттєво впливає на зоровий комфорт, причому деякі пари кольорів не тільки стомлюють зір, а й можуть спричинити стрес (наприклад: зелені символи на червоному фоні);
• найкраще поєднання кольорів шрифту і фону: білий на темно-синьому, чорний на білому, жовтий на синьому;
• кольорова схема має бути єдиною для всіх слайдів;
• будь-який фоновий малюнок втомлює очі та знижує ефективність сприйняття інформації;
• чіткі, яскраві малюнки, що швидко змінюються, легко вловлює підсвідомість, вони швидко запам'ятовуються;
• будь-який другорядний об'єкт, що рухається (анімований), знижує якість сприйняття матеріалу, відволікає, порушує динаміку уваги;
• підключення у вигляді фонового супроводу звуків (пісень, мелодій) швидко втомлює, знижує продуктивність навчання.
Увага! Людина
може одночасно запа'ятовувати не більше трьох фактів, висновків, визначень.
Додаткові вимоги до
змісту презентації (за Д. Льюїсом):
• кожен слайд має відображати одну думку;
• текст має складатися з коротких слів та простих речень;
• рядок має містити 6—8 слів;
• всього на слайді має бути 6—8 рядків;
• загальна кількість слів не повинна перевищувати 50;
• дієслова мають бути в одній часовій формі;
• заголовки мають привертати увагу аудиторії та узагальнювати основні засади слайда;
• у заголовках мають бути і великі, і малі літери (а не тільки великі);
• слайди мають бути не надто яскравими — зайві прикраси лише створюють бар'єр на шляху ефективної передачі інформації;
• кількість блоків інформації під час відображення статистичних даних на одному слайді має бути не більше чотирьох;
• підпис до ілюстрації розміщується під нею, а не над нею;
• всі слайди презентації мають бути витримані в одному стилі.
• кожен слайд має відображати одну думку;
• текст має складатися з коротких слів та простих речень;
• рядок має містити 6—8 слів;
• всього на слайді має бути 6—8 рядків;
• загальна кількість слів не повинна перевищувати 50;
• дієслова мають бути в одній часовій формі;
• заголовки мають привертати увагу аудиторії та узагальнювати основні засади слайда;
• у заголовках мають бути і великі, і малі літери (а не тільки великі);
• слайди мають бути не надто яскравими — зайві прикраси лише створюють бар'єр на шляху ефективної передачі інформації;
• кількість блоків інформації під час відображення статистичних даних на одному слайді має бути не більше чотирьох;
• підпис до ілюстрації розміщується під нею, а не над нею;
• всі слайди презентації мають бути витримані в одному стилі.
(з посібника, «Створення презентацій засобами Microsoft
PowerPoint Microsoft» Н.М. Могильної)
Немає коментарів:
Дописати коментар